Zoptymalizuj kampanię SEM w 7 łatwych krokach!

Co to jest marketing w wyszukiwarkach?

SEM i SEO optymalizują widoczność stron internetowych na stronach wyników wyszukiwania (SERP), w najpopularniejszych wyszukiwarkach, czyli Google, Yahoo! i Bing. Różnica polega na tym, że SEM jest płatną reklamą, podczas gdy SEO jest organiczne. Za każdym razem, gdy ktoś kliknie w kampanię SEM, trzeba za nią zapłacić, dlatego jest ona również znana jako reklama pay-per-click (PPC), czyli zapłać za kliknięcie. 

7 strategii optymalizacji kampanii SEM

1.Rozszerzenie reklamy

Rozszerzenie reklam spowoduje uzupełnienie jej o więcej informacji, takich jak adres firmy, informacje kontaktowe i więcej linków do stron internetowych.

2. Wykorzystanie strony docelowej

Strona docelowa to miejsce, w którym użytkownicy trafiają po kliknięciu kampanii SEM. W przeciwieństwie do strony głównej, jej głównym celem jest zachęcenie odwiedzających do podjęcia określonego działania. Można to zrobić, dodając do treści wezwanie do działania.W ten sposób odwiedzający mogą bardziej skupić się na przesłaniu, które kampania SEM ma do przekazania.  

3.Testy A/B

Testowanie porównawcze ma na celu określenie, która wersja dwóch różnych kampanii SEM działa najlepiej dla potencjalnych klientów. Można dowiedzieć się tego porównując liczbę kliknięć i sposób interakcji odwiedzających z odpowiednimi stronami docelowymi. Takie dane przez testowanie można uzyskać prowadząc obserwację przez co najmniej dwa tygodnie. 

4. Stwórz harmonogram reklam 

Należy pomyśleć, żeby zoptymalizować kampanię SEM, wybierając okresy wysokiego zaangażowania, które pojawią się w SERP, by można jak najlepiej wykorzystać swój budżet, nie puszczając reklam wtedy, kiedy np. ludzie śpią i kampania nie będzie przynosić rezultatu. 

5. Korzystanie z automatycznego określania stawek

SEM polega na zwiększeniu ekspozycji cyfrowej kampanii marketingowej na potencjalnych klientów online. Problem polega jednak na tym, że aby pojawić się na górze SERP, jego pozycja będzie w dużym stopniu zależeć od oferty. Należy więc określić, jaką kwotę przeznaczyć na jedno kliknięcie kampanii SEM. Zamiast robić to ręcznie, można skorzystać z automatycznego określania stawek. Ta funkcja umożliwia Google automatyczne ustawianie stawek na podstawie zakresu określania stawek ustawionego na koncie Google Ads.

6. Wykorzystanie słów kluczowych

Słowa i frazy kluczowe to słowa, które użytkownicy wpisują, gdy szukają produktów lub usług w sieci. Jeśli dopasuje się  je do swoich reklam, można dotrzeć do docelowych odbiorców z wysokim zamiarem zakupu swoich produktów lub usług znacznie skuteczniej.

7. Konfigurowanie śledzenia konwersji

Skonfigurowanie śledzenia konwersji na platformie Google Ads pozwala sprawdzić, czy robisz postępy w osiąganiu swojego celu biznesowego. Niezależnie od tego, czy zwiększasz liczbę zapytań, subskrypcji czy zakupów, skonfigurowany wskaźnik śledzenia konwersji zależy od Twoich celów biznesowych. Zebrane wyniki mogą pomóc w zrozumieniu i przeanalizowaniu zachowań klientów oraz sprawdzeniu, czy kampanie SEM, jakie prowadzisz,  działają.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.