Współpraca SEO i PR

Public Relations, w potocznym rozumieniu, zajmuje się ludźmi, podczas gdy SEO zajmuje się bardziej techniczną stroną rzeczy. Jednak teraz granica między nimi zaczyna się szybko zacierać i te dwie działalności mogą połączyć swoje siły oddziaływania.  Public Relations i SEO mogą ze sobą współpracować, aby uzyskać jak największą ekspozycję dla danej firmy. Wysiłki każdej ze stron mogą być nawzajem wykorzystane, by zwiększyć ruch na witrynie internetowej. 

Budowanie linków

Zarówno PR, jak i SEO wykorzystują link building w swojej pracy, aby uzyskać przychody i ruch na stronie do swojej marki.

Agenci Public Relations współpracują z potencjalnymi klientami, aby pochwalić się swoją marką, zyskać klienta. Organizując wydarzenia, tworzą ekspozycję, która pomaga zwiększyć ruch w ich firmie. PR wykorzystuje wzmianki, aby zbudować swoją markę, na przykład, gdy korzysta z usług blogerów, którzy wspominają pozytywnie o ich produktach na swoich blogach. 

W SEO specjalista skupia się bardziej na ekspozycji strony internetowej marki niż na nazwie firmy. Ich celem jest opublikowanie linku do strony internetowej, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.  

Obie strony używają linku lub wzmianki, aby pochwalić się swoją marką lub stroną internetową, co przynosi wymierne efekty w postaci budowy marki, zwiększenia ruchu na stronie internetowej lub pozyskaniu klienta. Każda ze stron ma ten sam cel, jakim jest szerzenie świadomości swojej marki.

Budowanie połączeń

W obu branżach głównym założeniem jest próba budowania relacji i nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami lub innymi stronami internetowymi. Specjalista PR może dotrzeć do popularnego influencera, ale najpierw muszą nawiązać ze sobą relację, np. przez komentowanie  postów na blogu i śledząc je w mediach społecznościowych. Po utworzeniu połączenia bloger będzie chętniej pomagał i robił to, co zaoferował przedstawiciel PR. Eksperci SEO muszą nawiązać relację z autorem strony internetowej lub treści, aby poprosić o link do ich witryny. Budując relację, mają większą szansę na zdobycie linku.

Współpraca SEO i PR

Działanie SEO polega na używaniu odpowiednich fraz kluczowych i wstawianiu ich w witrynie internetowej. Potencjalni klienci wpisują dane słowo kluczowe w wyszukiwarkę, a eksperci SEO starają się, aby ich firma była pierwszym wynikiem, który widzą konsumenci w wyszukiwarce. 

Im częściej specjaliści SEO zawierają słowa kluczowe, tym częściej wyszukiwarka wiąże treść tej firmy z daną frazą kluczową, a dzięki temu, że Public Relations używa słowa kluczowego, tym bardziej trafna jest wyszukiwarka między firmą a słowem kluczowym. W ten sposób powoduje, że ich firma jest pierwszym wynikiem na stronie wyników wyszukiwania.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.