Wpływ mediów społecznościowych na SEO

Istnieje kilka wpływów działań w mediach społecznościowych na SEO, o których powinieneś wiedzieć. Oto one:

1. Linki do mediów społecznościowych są ważne

Linki zwrotne w mediach społecznościowych wpływają na pozycję strony w rankingach wyszukiwania. Przyciągają one użytkowników sieci, obniżają współczynnik odrzuceń i przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki.

2. Zwiększenie ruchu

Niezależnie od tego, czy te linki liczą się jako linki zwrotne, czy nie, osoba, która kliknie link, ma tendencję do kończenia z powrotem na Twojej stronie. Oznacza to, że Twoja aktywność w mediach społecznościowych zwiększa znacznie.

3. Wskaźnik zainteresowania odbiorców

Kluczowe jest także to, że w mediach społecznościowych pojawiają się wzmianki klientów o  Twojej marce. Dzięki temu możesz przeczytać, jak klienci odbierają Twoje produkty lub usługi. Są to nieocenione treści zwrotne, dzięki którym będziesz wiedział, co działa, a nad czym należy jeszcze trochę popracować. Jednak jedynym sposobem, aby uzyskać prawdziwy obraz swojej marki, jest zaangażowanie się w kampanię monitorowania mediów społecznościowych, prowadzoną przez niszowych specjalistów z najlepszych agencji marketingowych w mediach społecznościowych.

4. Długa żywotność contentu

Aby przedłużać żywotność naszych treści możemy przesyłać treści na swojego bloga i promować je, udostępniając je w mediach społecznościowych. Gdy zdecydujemy się udostępnić tę treść w swoich mediach społecznościowych w ciągu jednego lub dwóch tygodni znacznie  przedłużymy żywotność swoich treści.  Warto dodać, że content marketing jest jednym z kluczowych elementów każdej skutecznej kampanii SEO.

5. Filmy z serwisu YouTube w wynikach wyszukiwania

Jeśli nagrywasz także filmy wideo musisz wykorzystać szansę, która się pojawiła, czyli zasadę pojawiania się obowiązkowych trzech filmów z YouTube w większości wyników wyszukiwania Google i spróbować uplasować się wysoko w rankingach wyszukiwania dzięki działalności na You Tube. Ponieważ treści wideo nadal rosną, a treści wideo stanowią 80% całego ruchu internetowego w 2019 r., Marketerzy muszą ponownie rozważyć swoją strategię marketingu wideo.

6. Działania w mediach społecznościowych - tak, ale nie tylko!

Jak widać, działania marketingowe w mediach społecznościowych zawsze skutkują lepszym statusem SEO dla Twojej firmy. Niemniej jednak nie oznacza to, że możesz po prostu porzucić wszystkie tradycyjne metody SEO i skupić się tylko i wyłącznie na marketingu w mediach społecznościowych. Najlepszym wyjściem będzie połączenie sił SEO jako rdzenia swojej aktywności zwiększającej ślad cyfrowy, jak i prężnego marketingu prowadzonego w mediach społecznościowych, które będą się wzajemnie dopełniać.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.