Wpływ mediów społecznościowych na SEO
Istnieje kilka wpływów działań w mediach społecznościowych na SEO, o których powinieneś wiedzieć. Oto one:
1. Linki do mediów społecznościowych są ważne
Linki zwrotne w mediach społecznościowych wpływają na pozycję strony w rankingach wyszukiwania. Przyciągają one użytkowników sieci, obniżają współczynnik odrzuceń i przyczyniają się do zwiększenia świadomości marki.
2. Zwiększenie ruchu
Niezależnie od tego, czy te linki liczą się jako linki zwrotne, czy nie, osoba, która kliknie link, ma tendencję do kończenia z powrotem na Twojej stronie. Oznacza to, że Twoja aktywność w mediach społecznościowych zwiększa znacznie.
3. Wskaźnik zainteresowania odbiorców
Kluczowe jest także to, że w mediach społecznościowych pojawiają się wzmianki klientów o Twojej marce. Dzięki temu możesz przeczytać, jak klienci odbierają Twoje produkty lub usługi. Są to nieocenione treści zwrotne, dzięki którym będziesz wiedział, co działa, a nad czym należy jeszcze trochę popracować. Jednak jedynym sposobem, aby uzyskać prawdziwy obraz swojej marki, jest zaangażowanie się w kampanię monitorowania mediów społecznościowych, prowadzoną przez niszowych specjalistów z najlepszych agencji marketingowych w mediach społecznościowych.
4. Długa żywotność contentu
Aby przedłużać żywotność naszych treści możemy przesyłać treści na swojego bloga i promować je, udostępniając je w mediach społecznościowych. Gdy zdecydujemy się udostępnić tę treść w swoich mediach społecznościowych w ciągu jednego lub dwóch tygodni znacznie przedłużymy żywotność swoich treści. Warto dodać, że content marketing jest jednym z kluczowych elementów każdej skutecznej kampanii SEO.
5. Filmy z serwisu YouTube w wynikach wyszukiwania
Jeśli nagrywasz także filmy wideo musisz wykorzystać szansę, która się pojawiła, czyli zasadę pojawiania się obowiązkowych trzech filmów z YouTube w większości wyników wyszukiwania Google i spróbować uplasować się wysoko w rankingach wyszukiwania dzięki działalności na You Tube. Ponieważ treści wideo nadal rosną, a treści wideo stanowią 80% całego ruchu internetowego w 2019 r., Marketerzy muszą ponownie rozważyć swoją strategię marketingu wideo.
6. Działania w mediach społecznościowych - tak, ale nie tylko!
Jak widać, działania marketingowe w mediach społecznościowych zawsze skutkują lepszym statusem SEO dla Twojej firmy. Niemniej jednak nie oznacza to, że możesz po prostu porzucić wszystkie tradycyjne metody SEO i skupić się tylko i wyłącznie na marketingu w mediach społecznościowych. Najlepszym wyjściem będzie połączenie sił SEO jako rdzenia swojej aktywności zwiększającej ślad cyfrowy, jak i prężnego marketingu prowadzonego w mediach społecznościowych, które będą się wzajemnie dopełniać.