SEO vs. SEM vs. PPC – Jaka jest różnica i co jest najlepsze dla Twojej firmy?

Co to jest SEO?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli w skrócie SEO to wdrożenie różnych technik optymalizacji strony internetowej, w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych, jak robimy to w Seotulipl.pl.

Co to jest SEM?

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to płatna strategia marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Związane z tym koszty mają formę płatnych reklam i kampanii. Marki licytują popularne słowa kluczowe, a na podstawie ich rankingu i kwoty, jaką płacą, ich witryna pojawi się jako reklama na stronie wyników wyszukiwania. Wyniki te nie są widoczne dla wszystkich, są one jednak wyświetlane odbiorcom docelowym, co jest najważniejszą częścią SEM. SEM jest kluczowym elementem strategii marketingowej, ponieważ większość potencjalnych klientów szuka danej firmy w wyszukiwarce Google.

Co to jest PPC?

Marketing pay-per-click (PPC), czyli płać za kliknięcie,  jest podobny do SEM, ponieważ oba są płatnymi reklamami. Decydując się między nimi, czasami trudno jest określić, czy SEO lub PPC jest lepszą opcją dla Twojej firmy. Dzięki PPC reklamodawcy płacą za każdym razem, gdy ich reklama zostanie kliknięta. Jest to sposób na zakup wizyt w Twojej witrynie, zamiast dostarczania ich tam organicznie, jak SEO. Zaletą PPC jest to, że kupujesz przestrzeń reklamową, dzięki czemu możesz mieć pewność, że Twoi docelowi odbiorcy zobaczą Cię w wyszukiwarkach.

Wady i zalety 

SEO – Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Zalety:

  • Nie musisz płacić za reklamy
  • Wyniki trwają dłużej
  • To jest organiczne = największe zaufanie

Wady:

  • Opiera się na algorytmach i budowaniu linków
  • Wyzwanie do zmierzenia procesu

SEM – Marketing w wyszukiwarkach

Zalety:

  • Algorytmy nie będą miały wpływu na te reklamy
  • Możesz śledzić wszystkie swoje wyniki
  • Wyniki są natychmiastowe

Wady:

  • Czasami mogą one zmniejszyć Twoją wiarygodność, ponieważ czasami ludzie mają tendencję do klikania bezpłatnych wyników wyszukiwania.
  • Może stać się drogi; płać więcej za reklamy = większy ruch

PPC – Pay per Click

Zalety:

  • Dzięki sieci Google możesz wyświetlać reklamy w wielu różnych witrynach
  • Możesz śledzić wszystkie swoje wyniki za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics

Wady:

  • Płacisz za wyniki, ponieważ firmy będą licytować pozycję
  • Ruch jest niespójny
  • Podobnie jak SEM, mogą one zmniejszyć Twoją wiarygodność, ponieważ niektórzy ludzie mają tendencję do klikania bezpłatnych wyników wyszukiwania

Używać ich razem czy osobno?

Zaleca się korzystanie z SEO bez względu na wszystko, ponieważ pomoże to organicznie pozycjonować się w wyszukiwarkach, a to jest bardzo korzystne na dłuższą metę. Nigdy nie używaj SEM bez SEO, ponieważ w przypadku SEM, gdy marki płacą za słowa kluczowe, ich potencjalni klienci klikną ich reklamę i przejdą do ich witryny. Teraz, jeśli witryna nie ma odpowiednich informacji, których szuka, użytkownik wróci do wyszukiwarki Google, aby znaleźć inną, interesującą ich witrynę internetową. Jeśli chodzi o  PPC i SEM - można korzystać z obu, jednak będziesz musiał mieć wysoki budżet, aby z nich korzystać. Tym, co odróżnia PPC od SEM, jest to, że może być używany w sieciach społecznościowych lub platformach, co jest czymś, czego SEM nie ma możliwości zrobić.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.