Poznaj różnicę między pozycjonowaniem stron na stronie a pozycjonowaniem poza stroną!

Aby osiągnąć wysoki ranking w wyszukiwarkach, musisz wdrożyć SEO na i poza stroną. Ale zanim to zrobisz, konieczne jest, abyś zrozumiał różnicę między tymi dwoma strategiami.

Przegląd SEO na stronie

Pozycjonowanie na stronie odnosi się do wszystkich strategii optymalizacji, które są wdrażane w witrynie, które mają sprawić, że pozycja w rankingu będzie jak najwyższa. Obejmuje to strukturę witryny, aż do treści, które umieszczasz w swojej witrynie. Celem SEO na stronie jest poprawa jej jakości i trafności treści, tak aby zarówno czytelnicy, jak i roboty wyszukiwarek uznali je za atrakcyjne i przydatne, np. szukając najlepszego narzędzia do monitorowania pozycji strony w Internecie, czyli SeoTulip.pl.

 Najlepsze praktyki SEO to:

  • Struktura witryny: 

Aspekty techniczne witryny są zoptymalizowane w celu poprawy szybkości strony i nawigacji w witrynie – Core Web Vitals-.

Tagi tytułowe: Optymalizacja tagów tytułowych polega na tworzeniu tytułów SEO, które pomogą użytkownikom zorientować się, o czym jest dana strona internetowa.

  • Opisy meta: to krótkie opisy, które pojawiają się pod tagiem tytułu w wynikach wyszukiwania.
  • Optymalizacja słów kluczowych: skuteczne i trafne słowa kluczowe są spójnie dodawane do treści w witrynie. Tagi nagłówków są używane do kategoryzacji treści.
  • Mapa witryny URL i XML: tworzone są przyjazne dla wyszukiwarek adresy URL, a mapa witryny jest opracowywana jako mapa drogowa dla witryny.

Przegląd SEO poza stroną

Jak sama nazwa wskazuje, SEO off-page obejmuje wszystkie strategie optymalizacyjne przeprowadzane poza stromą  w celu podniesienia rankingu witryny. Głównym celem jest poprawa wiarygodności strony internetowej poprzez poprawę linków zwrotnych i wzmianek o marce na innych wiarygodnych platformach.

Najlepsze taktyki SEO poza stroną to:

  • Budowanie linków: W tym przypadku korzystasz z docierania do klientów i współpracy z influencerami, aby poprawić liczbę i jakość linków zwrotnych do Twojej witryny.
  • Udostępnianie społecznościowe: udostępnianie społecznościowe zwiększa widoczność online i świadomość marki, co może pomóc w poprawie ruchu organicznego.
  • Publikowanie gości: publikując na innej wiarygodnej witrynie, zwiększasz zarówno liczbę swoich linków zwrotnych, jak i zwiększasz liczbę obserwujących na innych stronach.
  • Wzmianki o markach: narzędzia takie jak wzmianki są używane do identyfikowania niepowiązanych wzmianek o marce, a do zainteresowanych osób wysyłane są e-maile z linkiem do Twojej marki w swoich treściach.

Pozycjonowanie on-page vs. SEO poza stroną

Kluczowa różnica między SEO on-page i off-page leży w strategii. Jednak, aby porównać ich skuteczność, ważne jest zrozumienie unikalnych korzyści, jakie dają. 

  • SEO na stronie pomaga w budowaniu autentyczności marki
  • SEO poza stroną pomaga zwiększyć rozpoznawalność marki. 
  • SEO poza stroną pomaga w pozyskiwaniu klientów np. z mediów społecznościowych.
  • Nie wybieraj jednej strategii- zrównoważ je obie.

Podsumowując

Zbuduj bezbłędną stronę internetową, zoptymalizuj jej zawartość i szybkość, a następnie przejdź do generowania linków zwrotnych i wzmianek w mediach społecznościowych o Twojej firmie. Jednocześnie utrzymuj swoją witrynę w dobrym stanie dzięki nieustannie aktualizowanej zawartości.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.