Optymalizacja obrazu dla SEO

Jak zoptymalizować obraz na stronie?

Aby zoptymalizować obraz na naszej stronie internetowej powinniśmy wprowadzić w życie kilka dobrych praktyk, dotyczących obrazów. Dokonać wyboru:

1. Typu obrazu

Mamy tu do wyboru dwa typy: obraz wektorowy lub rastrowe. Obrazy wektorowe to proste wytwory, tworzone przy użyciu linii, punktów i wielokątów. Świetnie sprawdzą się, jeżeli zależy nam na  wygenerowaniu logo, ikon, obrazów płaskich, kształtów.  Będą się dobrze prezentować na urządzeniach o dobrej rozdzielczości. Obrazy rastrowe są z kolei wykonywane z prostokątnych siatek, każdy zapakowany z wielu wartości kolorów (pikseli). Dzięki użyciu tego typu obrazów na zdjęciach widać głębię obrazu. By nasza strona ładowała się szybko i sprawnie, a zastanawiamy się, jaki typ obrazów wybrać, by ładnie wyglądały i nie spowalniały strony, można iść na kompromis i 40% obrazów na naszej stronie może być wektorowych i pozostałe 60% może być rastrowych. 

2. Typu formatu obrazu

Najlepszym wyborem, jeśli zdecydujemy się na obrazy wektorowe, będzie SVG. Dzięki niemu będziemy mogli korzystać z wysokiej jakości, która jest łatwo skalowalna. Jeśli zaś chodzi o formaty obrazów rastrowych to najlepiej sprawdzi się PNG, dzięki niemu możemy utworzyć wysokiej jakości obrazy o dużych rozmiarach plików. 

Jeśli chcemy zdecydować się na popularny format JPG to dzięki niemu także uzyskamy dobrej jakości obrazy, których rozmiar nie będzie zbyt duży. Niewątpliwą zaletą tego typu formatu jest to, że JPG jest wygodne pobieranie i przesyłanie obrazów. Warto wspomnieć, że właśnie ten typ formatu jest preferowany, przy tworzeniu stron internetowych. 

3. Rozmiaru obrazu

Najlepszym wyborem jest stosunek obrazu 1:1 i 4:3, które są najbardziej optymalne dla fotografii, drukowania, ekranów mobilnych oraz mediów społecznościowych. Według Squarespace, najbardziej idealny rozmiar do optymalizacji obrazu na CMS jest 1500 i 2500 pikseli.

4. Nazwy obrazu

Poprawne nazwanie obrazu może poprawić użycie słów kluczowych w naszej witrynie, wpłynąć pozytywnie na ranking pozycjonowania. Najlepszą praktyką nazewnictwa obrazów jest użycie małych liter, myślników i nie używanie spacji. Np. „dlaczego-warto-użyć-narzędzia-seotulip”.

5. Kompresji rozmiaru bajtu plików obrazów

Należy pamiętać o kompresji naszego obrazu, ponieważ dzięki temu zmniejsza się czas ładowania naszej witryny internetowej.

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.