Jak wymyślać frazy kluczowe?

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, zwane także frazami kluczowymi, to słowa, które wpisujemy w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć dane produkty lub usługi. Po wciśnięciu enteru, Google wypluwa w wynikach najlepiej dopasowane do wpisanych słów kluczowych wyniki. Tak więc, ważne jest to, by pozycjonować się na odpowiednie, dopasowane frazy kluczowe, bo zwiększa to szansę na to, by nasza strona wyskoczyła na górze wyników, co daje dużą szansę na to, by użytkownik w nią kliknął i kupił nasz produkt lub usługę. Aby windować swoją pozycję do góry, pokazywać się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, ważne by stały za nami wartościowe i liczne treści. Dobrze jest prowadzić np. firmowego bloga. Jeśli już porwiemy się na jego prowadzenie, to należy zadbać o stały dopływ ciekawych i merytorycznych treści, naszpikowanych odpowiednimi frazami kluczowymi. Pojawia się tu problem, jak je wymyślać? Skąd czerpać na nie pomysły? 

Skąd czerpać inspiracje na słowa/frazy kluczowe?

Z pomocą może przyjść nam You Tube. Popularna platforma może nam pokazać podpowiedzi, frazy, jakie ludzie wyszukują na tym serwisie. Dzięki niemu, możemy generować swoje frazy kluczowe. Przy okazji też warto pomyśleć nad rozszerzeniem swojej działalności i możliwością publikowania oprócz suchej treści krótkich filmów lub materiałów w formie podcastu, które wyczerpią dany temat, wygenerują większy ruch na stronie, przyciągną więcej użytkowników na naszą stronę. 

Warto również zastanowić się nad wspomożeniem się narzędziami do analizy słów kluczowych. Jest ich na rynku dość sporo, zarówno wersji darmowych, jak i płatnych. Każdy znajdzie coś dla siebie. Wartym polecenia jest Answer the Public, dzięki któremu możemy wygenerować frazy kluczowe w formie pytań, które mogą stać się zaczątkiem nowych artykułów na naszego bloga firmowego. 

W pomysłach na nowe słowa kluczowe może okazać się pomocny także Google. Inspiracji możemy szukać wpisując w pasek wyszukiwarki słów kluczowych związanych z naszym biznesem i kliknąć w spację. Wyszukiwarka wtedy pokaże nam popularne podpowiedzi, które wpisywali inni użytkownicy, na które były zapotrzebowanie. Dzięki temu działaniu możemy skompletować sobie całkiem pokaźną listę nowych fraz kluczowych, na które możemy zacząć się z sukcesem pozycjonować. 

Szczegółowo czy ogólnie?

Zaletą zastosowania szczegółowych słów kluczowych jest fakt, iż reklamy są lepiej dopasowane do słowa kluczowego wpisywanego w wyszukiwarce Google. Szczegółowe słowa kluczowe pomogą nam  uzyskać wyższy współczynnik konwersji. Dzięki szczegółowym frazom kluczowym mamy także mniejszą konkurencję, a co za tym idzie, mamy mniejsze koszty koszty reklamy, która ma szansę na zajęcie wysokich miejsc w rankingach wyszukiwania.  

Za stosowaniem ogólnych fraz kluczowych przemawia fakt, że dzięki nim możemy dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Dzięki temu jest także szansa na to, by zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej, budowanie rozpoznawalności naszej marki. Pozycjonowanie się na frazy ogólne ma w ostatecznym rozrachunku jednak więcej wad niż zalet. Decydując się na ten sposób pozycjonowania się narażamy się bowiem na większy koszt kliknięcia za frazę, reklama jest ogólna, mało dopasowana do potrzeb potencjalnych klientów. Mamy też wtedy bardzo dużą konkurencję w postaci innych firm, które „wyskoczą” obok nas w wyszukiwarce.

Co dalej?

W momencie, kiedy już jesteśmy zdecydowani na konkretne słowa kluczowe i zapada decyzja o pozycjonowaniu się na nie, kolejnym ważnym krokiem jest monitorowanie pozycji naszej strony na wybraną frazę. Można to robić za pomocą narzędzia Seotulip, które świetnie sprawdzi się w monitorowaniu Twojej witryny internetowej w Google.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.