Jak wybrać najlepsze frazy kluczowe dla SEO?

Co to jest słowo kluczowe?

Słowo kluczowe, zwane również terminem wyszukiwania, to słowo, które najlepiej definiuje zawartość Twojej witryny internetowej. Jest to słowo lub fraza, którą wpisują ludzie w pasek wyszukiwania, by znaleźć konkretny produkt lub usługę w sieci. Wyszukiwane hasło umieszcza Twoją witrynę na górze wyników wyszukiwania, np. narzędzie do monitorowania pozycji w internecie Seotulip.pl

Czym jest badanie słów kluczowych?

Badanie słów kluczowych polega na zrozumieniu, czego w sieci szukają ludzie i jakie słowa wpisują w wyszukiwarce internetowej, by pozycja jak najlepsze wyniki. Kiedy zbadamy to, jakie są zachowania naszych potencjalnych klientów, będziemy mogli używać najlepszych terminów, które zapewnią nam wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania.   

Dlaczego badanie słów kluczowych jest ważne dla SEO?

Jeśli chodzi o marketing online, badanie słów i fraz kluczowych jest podstawą podejmowania każdej decyzji. Dla specjalistów SEO ruch w sieci jest celem ich działań, ważne jest, jednak także to, by treści przez nich tworzone docierały do właściwej grupy docelowej. Wybranie najlepszych słów i fraz kluczowych będzie trudne, ale w zamian otrzymamy dotarcie do dużej grupy odbiorców, co może przełożyć się na sprzedaż naszych produktów lub usług.

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do SEO?

1. Myśl jak swój klient

Chcąc sprzedać swój produkt lub usługę musisz wejść w skórę swojego potencjalnego klienta. Dzięki temu, że postawisz się na jego miejscu to bez problemu będziesz mógł określić preferencje i potrzeby, jakie będzie miał twój klient. Dzięki temu tworząc początkową listę słów kluczowych, zidentyfikujesz bez problemu swoją  grupę docelową. Zadaj sobie pytanie, co wpisałbym w wyszukiwarkę, gdybym chciał znaleźć w sieci swój produkt i postaw na te słowa! My np. wybraliśmy najlepszy monitor pozycji SeoTulip.

2. Poznaj swoją konkurencję

Podczas badania słów kluczowych ważne jest, aby zwrócić uwagę na konkurencję docelowego słowa kluczowego. Najłatwiej to zrobić, umieszczając słowo kluczowe w Google lub innej wyszukiwarce i sprawdzając, jakie wyskakują wyniki. Zwróć uwagę, jakie marki, sklepy pojawiają się na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Jeśli są to marki dysponujące wielkim zapleczem reklamowym, nastaw się, że walka o przebicie się i zaistnienie będzie trudna. 

3. Jaka jest intencja wyszukiwania?

Intencją wyszukiwania użytkownika, odbiorcy, jest cel wyszukiwania czegoś online. Termin używany do opisania celu wyszukiwania czegoś w sieci. Oprócz zidentyfikowania intencji wyszukiwania Google chce uszeregować strony, które najlepiej pasują do wyszukiwanego hasła. Poznanie intencji naszych potencjalnych klientów pozwoli nam zaplanować treść w taki sposób, aby odpowiadała ona potrzebom użytkowników.

4. Używaj narzędzi do badania słów kluczowych

Głównym celem badania słów kluczowych jest znalezienie powiązanych tematycznie słów i fraz w Google, których szukają użytkownicy. Teraz bardziej niż kiedykolwiek nacisk na słowa kluczowe przesuwa się w kierunku intencji osoby wyszukującej. Dane o słowach kluczowych to tylko część tego, co oferuje to narzędzie. Inne funkcje obejmują śledzenie danych konkurencji, analizę słów kluczowych (np. liczbę wyszukiwań) i trudność słowa kluczowego (np. jak trudno jest uszeregować słowo kluczowe w oparciu o aktualne rankingi).

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.