Jak stworzyć strategię SEO YouTube, która umieści filmy na górze stron wyników

• Odwiedzaj powiązane kanały

Przyjrzyj się bliżej kanałowi z grupą docelową podobną do Twojej. Zwróć uwagę na to, które słowa kluczowe i tematy są atrakcyjne dla widzów i wzbudzają zainteresowanie, a które nie. Co lepiej wybrać, treści naukowe, sensację, czy tutoriale makijażowe? Jakie słowa kluczowe występują?

• Obsługa Trendów Google

Jeśli wybierzesz już słowa kluczowe to możesz wspomagać się narzędziem Trendy Google, ponieważ platforma pozwala odkrywać liczbę wyszukiwań określonych słów kluczowych w YouTube.

  • Dobierz odpowiednie słowa i frazy kluczowe 

Najprostsze i najkrótsze słowa kluczowe są bardziej popularne niż te, które są dość specyficzne. Twoją pierwszą myślą może być wykorzystanie tych popularnych, ale powinieneś się nad tym zastanowić, ponieważ mogą być zbyt ogólne. Kiedy ich szukasz, pojawiają się miliony wyników. Przekłada się to na miliony filmów konkurujących z Twoim o uwagę odbiorców.Z drugiej strony dłuższe i bardziej szczegółowe terminy – często znane jako słowa kluczowe z długim ogonem – wyrzucają mniej wyników, więc wiążą się z mniejszą konkurencją na SERP. Po wybraniu słów kluczowych musisz umieścić słowa kluczowe w metadanych filmu, aby roboty indeksujące YouTube mogły określić, czego dotyczą Twoje treści.

Oto elementy, które musisz zoptymalizować:

• Tytuł

Musisz umieścić słowa kluczowe w tytule, ale pamiętaj, że jest jedno, którego nie możesz pominąć w tym miejscu: słowo kluczowe fokusu. To nazwa głównego słowa kluczowego- tego, które najbardziej opisuje Twój film. 

• Opis

Pole opisu to miejsce na napisanie krótkiego tekstu dotyczącego filmu podczas korzystania z wybranych słów kluczowych. Pomaga to robotom indeksującym YouTube zidentyfikować, o czym jest Twój film i zaprezentować go w odpowiednim wyszukiwaniu. Pomaga również widzowi zdecydować, czy kliknąć Twój film, czy przewijać stronę wyników w dół.

• Transkrypcja

Transkrypcja to plik tekstowy zawierający każdy dialog lub narrację wypowiedzianą w filmie. Boty indeksujące YouTube nadal nie są w stanie przetwarzać treści audiowizualnych, ale mogą przeglądać tekst, więc warto zadbać, żeby była transkrypcja naszpikowana słowami kluczowymi. 

  • Zoptymalizuj swoje treści pod kątem SEO

Na początek badanie słów kluczowych może stanowić inspirację dla tematu filmu. W końcu liczba wyszukiwań słów kluczowych wskazuje, że odbiorcy są organicznie zainteresowani konkretnym tematem.

Istnieją jednak również inne sposoby, w jakie skrypt wideo wpływa na ranking w SERP YouTube. A mianowicie: 

• Długość scenariusza

Algorytm SEO YouTube premiuje długie filmy, bo te filmy sprawiają, że publiczność spędza więcej czasu na platformie. Warto więc postarać się, by film miał wartościową treść i i odpowiednią długość, ponieważ wpływa ona na jego ranking w SERP. 

• Wprowadzenie

Oto kolejny czynnik, który YouTube bierze pod uwagę przy określaniu rankingu filmu: utrzymanie odbiorców, czyli wskaźnik określający, jak długo widzowie oglądają film. Warto postarać się, by content był na tyle interesujący, by widzowie obejrzeli cały film.

• Wezwania do działania

Filmy, które skutkują nowymi subskrybentami i mnóstwem komentarzy, polubień i udostępnień, zwykle osiągają lepsze wyniki w SERP. Dlatego należy zachęcać widzów do pozostawiania komentarzy, polubienia, subskrybowania i udostępniania.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.