Jak stworzyć przyjazny dla SEO blog firmowy?

Warto prowadzić firmowego bloga, ponieważ pomaga on w uzyskaniu wyższej pozycji w rankingach wyszukiwania, promuje lojalność wobec naszej marki, może odgrywać rolę w zarządzaniu reputacją online i dostosowywać się do różnych strategii marketingu cyfrowego, takich jak SEO. Prowadząc bloga musimy mieć na uwadze, by przestrzegał on najlepszych praktyk Google. Ponieważ najpopularniejszą wyszukiwarka co roku wprowadza setki aktualizacji, na blogu powinny znajdować się treści skoncentrowane na kupujących, które zapewniają rozwiązania konkretnych problemów, co ma kluczowe znaczenie dla rankingu i sprzedaży z ruchu organicznego. Wszystkie Twoje działania powinny wychodzić od najlepszego podejścia działania: chęci zrozumienia kupujących. Wszystko, co robisz podczas budowania bloga, od badania słów kluczowych po linki zwrotne i od wewnętrznych strategii linkowania po korzystanie z wezwań do działania; znajomość kupujących jest wszystkim, gdy projektujesz blog generujący wzrost.

Blog dostępny za pośrednictwem nawigacji w witrynie

W celu osiągnięcia najlepszych wyników SEO, blog przyjazny dla SEO, tak jak ten na SeoTulip.pl. powinien znajdować się w nawigacji głównej witryny na górze. Ułatwi to indeksację bloga przez boty Google. Ułatwi to także znalezienie bloga przez użytkowników Twojej witryny, którzy będą mieć szansę, by zaangażować się i z czytelnika zostać klientem.   

Blog dla Twoich klientów

Zamiast pisać przyjazny dla SEO blog, który skupia się na frazach kluczowych, powinieneś pisać bloga przyjaznego dla swoich klientów, który będzie zaspokajać ich zainteresowania i głód wiedzy. Dzięki temu wywindujesz swoją pozycję na pierwsze miejsca rankingów. Aby się to udało, musisz przeprowadzić badania, które ustalą, jakie jest Twój odbiorca, co lubi, czego nie, czego oczekuje od treści na blogu. Dane, które są Ci potrzebne można pozyskać np. z działu sprzedaży lub robiąc ankiety, kwestionariusze. Twoim sojusznikiem będą także social media, które ukażą Ci, które tematy, artykuły, strony mają najwięcej kliknięć, polubień lub komentarzy. 

Struktura bloga i frazy kluczowe

Gdy pozyskasz dane o swoim potencjalnych klientach, ich potrzebach i zainteresowaniach, będziesz w stanie określić słowa kluczowe i jaka powinna być struktura Twojego bloga. Zdecydujesz wtedy, czy wolisz pozycjonować się na najpopularniejsze słowa kluczowe, np. narzędzie pozycjonerskie, czy może wybierzesz te bardziej konkretne, które przyniosą Ci większą konwersję, np. najlepsze narzędzie do monitorowania pozycji  SeoTulip Jeśli zaś chodzi o strukturę bloga to warto, by nasz blog podejmował unikalne tematy i jednocześnie był częścią większej całości zbioru blogów o podobnej tematyce. 

Dodanie wezwania do działania!

Zadbaj o to, by na końcu przeczytanej treści było zachęcenie do dalszego działania, np. do kupna oglądanego właśnie produktu lub usługi. Wszystko musi być atrakcyjne graficznie, by zachęcać do działania. Zapobiegnie to częstej sytuacji porzucenia koszyka z zakupami przez niedoszłego klienta. 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.