Dlaczego warto monitorować frazy kluczowe?

Co to jest pozycja w Google?

Pozycja w Google to miejsce w wynikach wyszukiwań dla określonych słów kluczowych.  Kiedy wpiszemy dane słowo lub frazę w pasku wyszukiwarka, po naciśnięciu enter, wyszukiwarka może dać nam trzy rodzaje wyników:

  • wynik w zielonej ramce- jest to wynik organiczny, bezpłatny, pojawił się w wynikach wyszukiwania ze względu na działanie algorytmów Google. 
  • wynik z niebieskiej ramce- jest wynikiem, który pochodzi z Google News.
  • wynik w czerwonej ramce- jest wynikiem płatnym- płaci się za kliknięcie, czyli pay per click.

Po co monitorować frazy kluczowej?

Aby skutecznie pozycjonować się w sieci powinniśmy określić na jakie słowa/frazy kluczowe będziemy pozycjonowali naszą stronę internetową. Kiedy już to zrobimy i pozycjonowanie będzie w toku, to powinniśmy regularnie monitorować pozycję w wyszukiwarce Google, za pomocą narzędzia Seotulip. Dzięki regularnej obserwacji naszej pozycji będziemy wiedzieć, gdzie się znajdujemy, czy nasze działania są efektywne i znajdujemy się na coraz wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki internetowej, czy może zaliczamy spadek. Jeżeli nasze działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów to jest to znak, by zoptymalizować stronę pod względem SEO, dopasować nowe słowa kluczowe.

Monitorowanie wysokiej pozycji w Google za pomocą Seotulip

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google są to takie frazy kluczowe, które były najczęściej wyszukiwane w Google w danym okresie czasu. Każda pozycja, która znajduje się w wynikach wyszukiwania Google ma CTR (Click Through Rate). Oznacza on ilość procentową użytkowników, którzy wpisując jakąś frazę w wyszukiwarce, kliknęli w konkretny wynik. Po tym wskaźniku rozpoznaje się więc najpopularniejsze, wysokie pozycje w Google. 

Dlaczego warto monitorować pozycję naszej strony?

Dzięki stałemu trzymaniu ręki na pulsie i obserwowaniu pozycji naszej strony internetowej w wyszukiwarce możemy wpływać pozytywnie na optymalizację naszej strony. Dzięki temu zobaczymy, które frazy kluczowe wybrane przez nas są trafne i są wysoko w rankingach wyszukiwania, możemy także mieć przybliżony obraz tego, jakiego ruchu możemy spodziewać się na naszej witrynie.

Sprawdzanie swojej konkurencji

Warto wiedzieć, co w rawie piszczy i stale sprawdzać pozycję swoich konkurentów, ich frazy kluczowe na jakie się pozycjonują, ile pozycji w rankingu nas dzieli oraz nasz wpływ na wyniki organiczne z naszej kategorii.  

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.