Dlaczego treść generowana przez użytkowników (UGC) jest idealna dla SEO?

Czym dokładnie są treści generowane przez użytkowników? Jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?

Zawartość generowana przez użytkownika (UGC) to dowolna forma treści, taka jak dźwięk, obrazy i teksty, które użytkownicy przesyłają na media społecznościowe i strony internetowe. Klienci generują tego rodzaju treści online, aby wyrazić swoje odczucia na temat produktu lub usługi. Dzięki mediom społecznościowym UGC stało się znacznie bardziej powszechne. Ludzie codziennie korzystają z mediów społecznościowych i przesyłają nowe treści. Z tego powodu konglomeraty medialne na całym świecie zaczęły używać UGC do usług reklamowych i marketingu cyfrowego.

Zdjęcia i filmy to tylko niektóre z kilku rodzajów treści UGC, z których firmy korzystają przez cały czas. Obecnie UGC występuje w wielu formach, w tym:

  • posty w mediach społecznościowych
  • opinie
  • referencje
  • fora pytań i odpowiedzi (Q&A)
  • posty na blogu

4 zalety treści generowanych przez użytkowników dla SEO 

1. Wdrażaj nowe pomysły

UGC jest doskonałym źródłem świeżych treści. Media społecznościowe to idealne miejsce do generowania szumu, przyjmowania nowych pomysłów i zachęcania potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej witryny internetowej. Możesz spróbować zachęcić klientów do tworzenia treści dla Twojej marki i udostępniania ich w mediach społecznościowych na zasadzie udziału w  konkursie, w którym mogą być do wygrania koszulki, kubki lub kupony upominkowe. W rezultacie Twój konkurs powinien zwiększać świadomość, przyciągać potencjalnych klientów i pośrednio wpływać na rankingi SEO, a wszystko to dzięki Twoim obserwatorom, którzy stworzyli wysokiej jakości treści dla Twojej marki.

2. Ustal trafność i wiarygodność

Recenzje i referencje klientów są idealne do podnoszenia rankingów SEO oraz ustalania trafności i wiarygodności. Tego typu treści UGC mogą pomóc w budowaniu zaufania wśród odbiorców. Zacznij od zachęcenia klientów do wysłania recenzji Twojego produktu lub usługi. Recenzje online są bowiem czynnikami rankingowymi. Recenzje Google mogą poprawić lokalne rankingi SEO. Za każdym razem, gdy klienci prześlą opinię do Twojego profilu Google Moja Firma (GMB), ich opinie mogą pojawić się w Twojej wizytówce Google Moja Firma za każdym razem, gdy ktoś znajdzie Twoją firmę w wyszukiwarce Google.

3. Zmniejsz współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń to odsetek odwiedzających, którzy opuszczają Twoją witrynę bez przeglądania podstron. Wysoki współczynnik odrzuceń oznacza, że wielu odwiedzających nie znajduje na Twojej stronie internetowej tego, czego potrzebują. Możesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń swojej witryny za pomocą UGC, udostępniając treści takie jak referencje i recenzje, obrazy, filmy,  aby wywrzeć trwałe wrażenie na odwiedzających i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Pamiętaj, aby dodać wezwanie do działania (CTA), aby zachęcić odwiedzających do bardziej szczegółowego poruszania się po Twojej witrynie.

4. Wpływaj na swoje rankingi SEO

Wyszukiwarki takie jak Google optymalizują strony internetowe na podstawie linków zwrotnych i słów kluczowych. Ponieważ większość opinii klientów na stronach internetowych i stronach w mediach społecznościowych dotyczy produktów, mogą one również zawierać słowa kluczowe i frazy przypisane tym samym produktom, wpływając w ten sposób na rankingi SEO marek. Ponadto wszystkie treści UGC w mediach społecznościowych, które wspominają o Twojej marce, mogą pośrednio wpływać na Twoje rankingi SEO, pomagając przyciągnąć ruch do Twojej strony internetowej. Dlatego dobrze jest zachęcać obserwatorów w mediach społecznościowych do publikowania recenzji za każdym razem, gdy kupują w Twojej firmie.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.