Czym się różni SEO od SEM?

Co to jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization to działania, dzięki którym witryny internetowe będą bardziej widoczne w sieci oraz wskoczą na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Głównym zadaniem SEO i pozycjonowania jest poprawienie pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania na strategiczne dla strony internetowej frazy/ słowa kluczowe. 

Co wchodzi w skład działań SEO?

  • Tworzenie treści,
  • Linkowanie wewnętrzne,
  • Indeksacja, 
  • Monitorowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania za pomocą monitora pozycji  Seotulip. 
  • Zarówno SEO, jak i pozycjonowanie, ma w finalnym efekcie poprawiać i ustabilizować pozycję w wynikach wyszukiwania, na strategiczne dla strony internetowej frazy kluczowe. Wymagania wobec specjalistów SEO ciągle się zmieniają, wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów, dlatego konieczna jest systematyczna praca, aby móc skutecznie rywalizować z konkurencją, która także stara się o lepsze rezultaty.

Czym jest SEM?

SEM (Search Engine Marketing) to wszelkie działania, których zadaniem jest poprawa widoczności  witryny w wyszukiwarce internetowej oraz dążenie do wzrostu konwersji. Te działania mają miejsce w obrębie Google Ads. SEM dotyczy bowiem płatnych kampanii reklamowych, gdzie Google Ads stosuje system PPC, czyli pay per click- płacenie za kliknięcie. Tak więc, jeżeli chcemy działać w obrębie SEM, musimy prowadzić kampanię reklamową z Google Ads. Mamy tam do wyboru różne rodzaje reklam:

  • reklamy w sieci wyszukiwania,
  • kampania w sieci reklamowej,
  • reklamy produktowe,
  • reklamy video,
  • kampanie w aplikacjach na telefony komórkowe.

Najczęściej wybierana jest reklama w sieci wyszukiwania, czyli reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, ponieważ mają one największy zasięg. Docierają do wszystkich użytkowników wyszukiwarki. Jej zaletą jest też łatwe i szybkie przygotowanie kampanii reklamowej. Trzeba wymyślić hasło reklamowe, wymyślić opis, uzupełnić dane kontaktowe. Poźniej należy tylko wybrać słowa kluczowe, zająć się wyborem stron docelowych, na których ma pojawiać się reklama oraz określić budżet kampanii. Obowiązuje tu model płać za kliknięcie, czyli jeśli użytkownik kliknie w naszą reklamę i przejdzie na naszą stronę internetową, to dopiero wtedy ponosimy koszty reklamy. 

Co wybrać, SEO czy SEM?

Tu nasuwa się pytanie, którą metodę działania wybrać, by reklama naszej witryny przyniosła wymierne korzyści w postaci. Możemy zdecydować się na trzy kroki.

  1. SEO
  2. SEM
  3. OPCJA MIESZANA

SEO

Decydujemy się na SEO, czyli cierpliwie i długo pozycjonujemy się w rankingach wyszukiwania,  cały czas musimy mieć rękę na pulsie, sprawdzać swoją pozycję w Googlu, najlepiej za pomocą monitora pozycji Seotulip. Musimy także sprawdzać pozycję naszej konkurencji i reagować na bieżąco. Niewątpliwym atutem tej metody jest jej budżetowość, stabilny rozwój i długotrwałe efekty.

SEM

Aby pokusić się o SEM najlepiej by było, gdyby nasza witryna była zoptymalizowana i już na dobrej pozycji w rankingach wyszukiwania, bo reklama będzie skuteczniejsza na bardziej widocznej witrynie. W przeciwnym razie, pieniądze przeznaczane na kampanię w Google Ads mogą zostać zmarnowane.   

POŁĄCZENIE OBU STRATEGII

Połączenie obu działań w walce o klienta i sprzedaż naszych produktów i usług jest bardzo dobrym pomysłem na naprawdę skuteczną kampanię reklamową. Dobrze wypozycjonowana witryna, która jest zoptymalizowana pod kątem SEO do której dorzucimy reklamy ma dużą szansę na sukces. Oczywiście, nie należy zapominać także o ciągłym monitorowaniu swojej pozycji za pomocą monitora stron www Seotulip. Oba procesy bowiem nawzajem się uzupełniają i wspierają. Wydaje się, że ta opcja jest pozycją obowiązkową dla kogoś, kto chce skutecznie rozwijać swój biznes w internecie, chce być widoczny, wiarygodny, dostępny i rozpoznawalny w oczach klienta. 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.