Czemu zbyt wiele fraz kluczowych może być problemem?
Jak wiadomo, Content marketing opiera się na słowach kluczowych. Skąd jednak wiadomo, ile użytych słów kluczowych jest w sam raz, a ile fraz kluczowych to już za dużo? Większość marketerów zgodzi się, że wraz z wejściem w nową dekadę, treść jest i pozostanie kluczowym elementem każdej strategii marketingu cyfrowego.Nie da się ukryć, że słowa kluczowe są dla wyszukiwarek najważniejsze, ponieważ to właśnie według nich użytkownicy szukają interesujących ich produktów lub usług w sieci.
Głównymi grzechami marketerów, jeśli chodzi o użycie fraz kluczowych, było:
- używanie popularnych wyszukiwanych haseł, nawet jeśli nie były one związane z tematem,
- upychanie słów kluczowych – proces używania bardzo dużej liczby słów kluczowych,
- spam – wielokrotne używanie tego samego słowa kluczowego
Jakie były rezultaty takich działań?
- treści niskiej jakości,
- częste, nietrafione wyszukiwania
Algorytmy wyszukiwarek znalazły jednak na to sposób i algorytmy zaczęły odfiltrowywać treści o niskiej jakości, słabe i nietrafione treści.
Najlepsze praktyki dotyczące fraz kluczowych
Marketingowcy opracowują strategię działania, opracowują zestaw słów kluczowych do użycia, które są zarówno z długim, jak i krótkim ogonem. Niektórzy zdają się na własne doświadczenie i intuicję, a niektórzy opierają swój wybór o rzetelne badania, jakie frazy kluczowe najlepiej scharakteryzują nasz biznes, dzięki narzędziom dostępnym w sieci., by odpowiedzieć na, nomen omen, pytania kluczowe dla efektywnego działania:
- Jakie słowa kluczowe są wysoko w rankingu i otrzymują wiele odpowiedzi?
- Jakie słowa kluczowe są najczęściej używane przez konkurencyjne firmy oferujące podobne pro dukty lub usługi?
- Jakie słowa kluczowe nie wywierają wpływu?
Dzięki takiej strategii działania, specjalista SEO, jest w stanie ustalić listę fraz kluczowych, które spełnią swoją funkcję.
Wybór odpowiedniej liczby fraz kluczowych
Kiedy już ustalona zostanie pula słów kluczowych, pojawia się inne pytanie, mianowicie, ile ich użyć w tekście. Nie można przesadzać, ponieważ tekst zbyt naszpikowany wyrazami kluczowymi, może zostać ukarany przez wyszukiwarki. Najlepiej jest użyć 3 lub 4 fraz kluczowych w tekście średniej długości. Ważna jest także jakość używanych fraz kluczowych. Muszą być także sprawdzone pod kątem wartości i wysokich wskaźników odpowiedzi. Ważne jest stałe sprawdzanie, czy nasza strategia przynosi efekty i jak zachowuje się nasza konkurencja. Z pomocą sprawdzenia naszej pozycji w rankingach wyszukiwania przyjdzie SeoTulip.pl.
Ważne jest każde słowo
Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę skuteczność każdego słowa kluczowego w izolacji. Rosnące wyrafinowanie algorytmów nie polegało tylko na ograniczeniu złych praktyk związanych ze słowami kluczowymi; umożliwiło to również powszechne stosowanie słów kluczowych z długim ogonem. Stało się tak dlatego, że fraza składająca się z kilku słów nie musiała już być dokładnie odtwarzana.