Co to jest meta description?

Meta description inaczej meta tag to fragment kodu strony internetowej. Jego zadaniem jest dostarczanie zarówno użytkownikowi jak i botom wyszukiwarki internetowej informacji o zawartości  witryny internetowej. Metatag powinien być umieszczony w sekcji head strony internetowej. Długość opisu  powinna mieścić się pomiędzy 150 a 160 znakami (Google mierzy długość w pixelach). Najbezpieczniejsza długość opisu to 156 znaków liczonych ze spacjami. Meta description jest widoczny w wynikach wyszukiwania w Google i generuje kliknięcia. Warto postarać się, żeby to jedno lub dwa zdania, które streszcza zawartość naszej strony były atrakcyjne dla odbiorcy i zachęcające do kliknięcia. Dzięki temu liczba kliknięć może się znacznie zwiększyć i przez to poprawi się nam współczynnik CTR. ( współczynnik klikalności w dany wynik).  Współczynnik klikalności może pozytywnie wpłynąć na lepszą widoczność naszej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi słowami kluczowymi.  Warto pamiętać, że współczynnik klikalności jest ważny dla botów Google, ponieważ dzięki niemu, wyszukiwarka wie, że ma do czynienia ze strona wartościową dla odbiorców. 

Jak tworzyć dobry meta description?

  • tworzenie treści dla człowieka, a nie bota

Postaraj się stworzyć krótkie, atrakcyjne opisy, które nie tylko scharakteryzują treści na naszej stronie, ale i zachęcą do kliknięcia i wejścia na naszą witrynę internetową.

  • z umiarem używaj fraz kluczowych

Użycie wybranych fraz kluczowych jest w porządku, jeżeli pokryją się one z zapytaniem użytkownika, jakie wpisał w wyszukiwarkę. Wtedy Google pokaże mu ona pogrubiony wynik, który ma szansę przykuć uwagę potencjalnego klienta naszych produktów lub usług.

  • zastosuj parametry techniczne

Pamiętaj o tym, by przy tworzeniu meta desription, wykorzystać jak najwięcej informacji o produkcie lub usłudze. Warto dać informacje o producencie, marce, cenie, dostępności produktu w magazynie. Na pewno sprowokuje to klientów szukających danego produktu w kliknięcie w link i sprawdzenie produktu lub nawet jego zakupu. 

  • zachęć, ale nie zdradzaj wszystkiego

Pamiętaj, by potencjalnego klienta zachęcić do odwiedzenia strony podając mu jakąś informację o potencjalnych korzyściach lub rozwiązaniu jego problemu, kiedy odwiedzi twoją witrynę. Nie odkrywaj się od razu ze wszystkim, niech zawartość witryny pozostanie tajemnicą, którą zechce odkryć potencjalny klient, np. Dowiedz się, które miejsce zajmuje twoja strona w rankingach wyszukiwania, dzięki Seotulip!

  • użyj Call-to-action

Pamiętaj, by w treści meta description używać czasowników, które oznaczają działanie, zachęcą potencjalnego użytkownika do akcji. Uzyskasz ten efekt używając słów: Sprawdź, dowiedz się, wejdź, poznaj, zaryzykuj, przeczytaj, np. Wejdź i sprawdź najlepsze narzędzie do monitorowania pozycji stron w internecie- Seotulip!

  • pisz prawdę

Nie wprowadzaj ludzi w błąd przez pisanie czegoś, czego użytkownik nie znajdzie na twojej stronie. Nie łam czyjegoś zaufania, nie marnuj czasu swojego ani czyjegoś, pisz prawdę, by na swoją stronę sprowadzić potencjalnego klienta, który naprawdę będzie zainteresowany treściami, które prezentujesz.

Jak nie tworzyć meta description?

  • nie twórz opisów dłuższych niż 156 znaków ze spacjami, ponieważ wyszukiwarka będzie ucinać twój opis
  • nie duplikuj opisów- staraj się pisać unikalne treści, które będą charakteryzować stronę główną jak i podstrony serwisu.
  • nie zostawiaj pustego meta description, ponieważ przez to stracisz kontrolę nad tym, jak wyświetla się nasza strona w wynikach wyszukiwania.
  • nie pisz pod boty- nie twórz treści naszpikowanych frazami kluczowymi, które mają być dobrze zindeksowane przez boty. Nie poprawi to współczynnika CTR, może wręcz zniechęcić użytkowników w klikanie w twoją stronę. Nastaw się na stworzenie unikalnych atrakcyjnych treści, które będą zauważone przez człowieka. 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.