Co to jest copywriting?

Copywriting to tworzenie tekstów, które pomogą wypozycjonować stronę w wyszukiwarce internetowej na atrakcyjne, wysokie miejsce. Tekst stworzony na potrzeby pozycjonowania stron powinien być dostosowany do wytycznych i algorytmów wyszukiwarek internetowych. Tekst powinien być także atrakcyjny dla czytelnika oraz wartościowy dla botów wyszukiwarek internetowych.

Czym zajmuje się copywriter?

Mianem copywritera określa się osobę, która tworzy wartościowe treści marketingowe, np. teksty reklamowe, treści na strony internetowe lub treści na potrzeby SEO. Obecnie zawód copywritera zyskał taką popularność i jest na niego takie zapotrzebowanie, że pojawiło się kilka specjalizacji w których copywriterzy mogą się realizować, zgodnie z umiejętnościami i zainteresowaniami. 

Jakie są rodzaje copywriterów?

  • najbardziej ogólnym mianem copywritera określa się osobę trudniącą się pisaniem treści typowo marketingowych, np. tekstów, ulotek, treści reklamowych, haseł, spotów reklamowych. Ktoś, kto myśli o karierze copywritera powinien odznaczać się dobrą znajomością języka, ortografii, przydatne okażą się studia językowe, polot w pisaniu i oczywiści kreatywność.
  • ktoś zajmujący się przygotowywaniem treści na potrzeby działań SEO to SEO copywriter. Osoba ta tworzy wartościowe treści, która musi także dbać  o optymalizację treści pod kątem SEO, czyli pamiętać o umieszczaniu odpowiednich słów kluczowych, odpowiednim układzie tekstu, nagłówkach. SEO copywriter powinien oprócz sprawnego posługiwania się językiem pisanym, znać zasady pozycjonowania stron.
  • osoba specjalizująca się w jakimś temacie, która przy okazji sprawnie posługuje się językiem pisanym może spróbować swoich sił jaki content writer/web writer. Content writer to ktoś kto tworzy wysokiej jakości wyspecjalizowane teksty-artykuły na strony, blogi tematyczne bądź oferty produktowe dla firm.
  • ghost writer, zwany także autorem widmo to ktoś, kto tworzy treści na czyjeś zamówienie i nie publikuje ich pod swoim nazwiskiem. Jako autor występuje ten, kto zamówił tekst. Bardzo często wspomnienia znanych polityków lub gwiazd są pisane metodą ghost writingu. Ghost writerami są najczęściej dziennikarze lub PR-owcy.

Jakie są cechy dobrego copywritera?

  • kreatywność,
  • twórczość,
  • lekkie pióro,
  • bardzo dobra znajomość gramatyki o ortografii,
  • dobry, jasny styl pisania,
  • wysoka jakość tworzonych tekstów,
  • merytoryczność tekstów,
  • szeroka wiedza 
  • wiedza z zakresu reklamy, marketingu, pozycjonowania

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.