Co to jest analityka SEO i czym się zajmuje analityka SEO?

Czym jest analityka SEO?

Analityka SEO to wszelkie działania, które mają na celu sprawdzenie, czy dana witryna internetowa jest stworzona zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki internetowej oraz odpowiednio wdrożona. Analityka SEO szczególnie skupia się na aspekcie zoptymalizowania strony internetowej pod względem SEO, co pozytywnie wpływa na miejsce danej strony w rankingach wyszukiwania. Dzięki analityce SEO mamy faktyczne informacje o naszej stronie internetowej, usługach internetowych, dzięki czemu możemy wyznaczać nowe, realne cele oraz nakreślać sposoby ich osiągnięcia, jednym słowem rozwijać nasz biznes internetowy, tak jak my rozwijamy seotulip.pl

Analiza SEO, czyli…audyt

Audyt jest szeregiem czynności, które wykonuje się w celu ustalenia, czy dana witryna internetowa jest zoptymalizowana pod względem SEO, czy wdrożone działania SEO działają i przynoszą pożądane przez nas efekty, czyli czy  seotulip jest najlepszym narzędziem do monitorowania pozycji. 

Jakie musi wiedzieć i robić analityk SEO?

Analityk internetowy to specjalista, którego głównym obowiązkiem jest analiza ruchu na witrynie oraz podejmowanie i rekomendowanie działań mające na celu optymalizację domeny pod względem SEO.  Jego głównym zadaniem jest osiąganie celów, jakie zostały postawione przed witryną internetową. Takimi celami do osiągnięcia, za jakie może być odpowiedzialny analityk SEO, może być zwiększenie ruchu na witrynie, zwiększenie wyników sprzedaży, zwiększenie zasięgów. Analityk SEO w czasie wypełniania swoich obowiązków zawodowych, by osiągnąć zamierzone cele,  musi ściśle współpracować z działem marketingu, sprzedaży, zarządem firmy. Bowiem tylko holistyczne podejście do produktu może dać najlepsze efekty.

Główne zadania analityka SEO:

  • analiza linków przychodzących, czy spełniają założenia i czy są zakotwiczone z odpowiednim anchorem lub grafiką,
  • analiza wydajności witryny internetowej pod względem liczby  kliknięć na stronie, a wyświetleniem reklam (CTR),
  • analiza ruchu i jego jakości na domenie, 
  • analiza zachowań użytkowników w witrynie,
  • analiza konkurencji, 
  • konfiguracja Google Analytics,
  • analiza efektywności newslettera i profili społecznościowych, 
  • audyt SEO

Narzędzia do analityki internetowej, dzięki którym dokonamy profesjonalnej analizy danych oraz przejrzymy statystyki strony:

  • Google Analytics,
  • Webtrends,
  • Yandex Metrica

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.