Analiza słów kluczowych

Czym są frazy/słowa kluczowe?

 

Słowami kluczowymi, nazywane także wymiennie frazami lub frazami kluczowymi  nazywamy wyrazy, które wpisujemy do wyszukiwarki, by znaleźć produkt, usługę bądź informację nas interesującą, np. monitor pozycji SeoTulip. 

 

 Czym jest analiza słów kluczowych?  

 

Analiza słów kluczowych to dobór właściwych słów, które odnoszą się do naszej strony internetowej, dzięki którym ktoś wpisujący je w wyszukiwarkę, trafi na naszą stronę. W naszym przypadku, takimi słowami kluczowymi będą frazy: monitor pozycji SEO, monitor pozycji SeoTulip, SeoTulip monitor, monitorowanie pozycji SEO. 

 

Czemu analiza słów kluczowych jest ważna?

 

Analiza słów kluczowych jest niezbędnym elementem, jaki musimy mieć, by skutecznie wypozycjonować naszą stronę internetową na wysokie miejsce w wyszukiwarce. Zapewni nam to dobrą widoczność dla potencjalnych klientów. Ta niby nieistotna czynność jest w istocie najważniejszym elementem układanki. Bez dobrej i skutecznej analizy słów kluczowych nasza pozycja w wyszukiwarce będzie bardzo daleka i nie pozyskamy klientów, nie sprzedamy swoich produktów lub usług. Dlatego też, my, zamiast wybierać przykładowe hasło narzędzie SEO, wybraliśmy m.in. monitoring pozycji SeoTulip, monitor pozycji SEO, narzędzie do monitorowania SEO SeoTulip. 

 

Jakie są cele korzystania z wyszukiwarki Google?

 

Cele korzystania z wyszukiwarki internetowej, zwane także intencjami użytkowników (Search Intent) możemy rozróżnić na:

  • informacyjne, gdy chcemy uzyskać konkretną wiedzę o czymś i wpisujemy w wyszukiwarkę, np. kiedy? ile? jak? dlaczego?
  • nawigacyjne, kiedy chcemy przejść do konkretnej, wybranej przez siebie strony internetowej, bez wpisywania całego adresu strony i zamiast pełnego adresu https://seotulip.pl, wpisujemy tylko SeoTulip. 
  • transakcyjne, kiedy wpisy w wyszukiwarce to frazy typu: kupię najtaniej, cena albo pełną nazwę produktu lub usługi, np. monitoring pozycji SeoTulip
  • mieszane, czyli połączenie wyżej wymienionych celów korzystania z wyszukiwarki, np. gdzie kupić monitor pozycji SeoTulip? 

 

Czym jest  konkurencyjność słów kluczowych?

 

Przy wyborze słów kluczowych jest ważna także kwestia ich konkurencyjności. Ma ona bowiem ogromny wpływ na koszt wypozycjonowania strony na konkretne słowo kluczowe oraz na czas wypozycjonowania. Tę kwestię potrafi najlepiej ocenić specjalista SEO. Jednakże czynnikami, które mają wpływ na konkurencyjność są:

  • branża - najbardziej konkurencyjne są słowa kluczowe związane z biznesem, który generuje największe zyski, np. ubezpieczenia, bankowość, korporacje
  • liczba konkurentów - im mamy więcej konkurentów, oferujących tę samą usługę lub produkt, tym ciężej się wypozycjonować na dobre miejsce.
  • optymalizacja pod kątem SEO stron internetowych konkurentów - im więcej jest stron internetowych świetnie wypozycjonowanych pod kątem SEO, tym ciężej jest się przebić
  • liczba linków i jakość linków prowadzących do stron konkurencyjnych - im więcej wartościowych linków posiadają nasi konkurenci, tym ciężej się przebić na wysokie miejsce w wyszukiwarce

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.