6 pomysłów na zróżnicowanie treści SEO na blogu firmowym

1. Długie, merytoryczne artykuły 

Jeśli chodzi o SEO warto postawić na dłuższe artykuły, z tego względu że boty wyszukiwarki indeksują dłuższe treści, na jakie się natknie w sieci. Inną zaletę, jaka wynika z napisania wyczerpującego artykułu na bloga jest dostarczenie wartościowej wiedzy dla czytelników naszego bloga firmowego, który może zamienić się w naszego klienta. Inną korzyścią jest fakt, że w dłuższym tekście jest możliwe umieszczenie większej ilośc słów kluczowych, co pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie naszej strony internetowej.

2. Przewodnik dla nowych użytkowników naszej strony

Dobrym pomysłem na odświeżenie swoich treści na stronie jest stworzenie przewodnika dla początkujących, czyli nowych użytkowników, którzy zawitali na twoją stronę internetową. Warto w nim skupić się na tym, by pokazać, czym się zajmujesz, o czym traktuje twoja strona i pochwalić się swoją wiedzą na tematy dotyczące twojego biznesu. Postaw się w roli eksperta, który będzie przewodnikiem po zawiłościach tematu, którym się zajmujesz. Dzięki stworzonemu przewodnikowi  będziesz w stanie wygenerować wiele linków wewnętrznych, które będą pracować na podwyższenie pozycji twojej witryny internetowej w rankingach wyszukiwania Google. 

3. Centrum edukacyjne

W ramach urozmaicenia i walki o wyższą pozycję swojej strony możesz także pomyśleć o stworzeniu centrum edukacyjnego. Centrum edukacyjne jest zbiorem pojedynczych stron internetowych, które łączy ta sama tematyka. Każda strona powinna definiować i wyjaśniać konkretny temat, często wybierany ze względu na jego znaczenie dla konkretnego, wyszukiwanego hasła, np. Sprawdzanie pozycji strony internetowej w sieci Seotulip.pl. W centrum edukacyjnym skup się na interesujących aspektach swojej branży lub produktu, by zainteresować tym potencjalnego klienta. 

4. Glosariusz/Słownik

Jeżeli działasz w branży, która używa między sobą żargonu, czyli języka dla wtajemniczonych to dobrym pomysłem będzie stworzenie małego słownika, który ułatwi zrozumienie zawiłych treści dla laików. Oczywiście, jeśli istnieje zamiennik, który będzie zrozumiały dla wszystkich, lepiej użyć go niż słowa żargonowego. Jeśli jednak nie ma zamiennika, musisz posłużyć się specyficzną dla twojego zawodu terminologią  to warto stworzyć miejsce, w którym niepewny użytkownik rozwieje wszystkie swoje wątpliwości. Słownik terminów jest też świetnym miejscem do linkowania wewnętrznego. 

5. Strona docelowa

Strony docelowe to samodzielne "punkty wejścia" do twojej witryny, zoptymalizowane pod kątem określonych wyszukiwanych haseł. Strony docelowe są skuteczne ze względów SEO, ponieważ pozwalają poświęcić całą stronę jednemu konkretnemu wyszukiwaniu, co zwiększa szanse na jego ranking. 

6. Aktualność treści

Pamiętaj, że twój content będzie atrakcyjny dla odbiorcy, jeśli będzie aktualizowany. Musisz dbać o to, by na blogu regularnie pojawiały się nowe, atrakcyjne treści, które zaciekawią odbiorcę i przyciągnie nowego klienta na twoje produkty lub usługi. Ważne, by co tydzień lub nawet częściej pojawiały się nowe wpisy, tak jak jest to w przypadku bloga Seotulip.pl, najlepszego narzędzie do monitorowania pozycji stron internetowych w sieci.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na jak najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".

Chcesz precyzyjnie monitorować frazy?

Wykup pakiet SeoTulip. Pakiety się sumują.