10 sposobów na poprawę rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania
Prawidłowo prowadzone SEO zwiększy ruch na Twojej witrynie internetowej oraz przyciągnie potencjalnych klientów. Zobacz, jak wypozycjonować się na wysokie miejsce w rankingach wyszukiwania.
1. Twórz treść o wysokiej jakości
Atrakcyjne w odbiorze treści nie tylko zbudują Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie, ale i zwiększą ruch na stronie, co przełoży się na sprzedaż dóbr lub usług. Treści regularnie pojawiające się na Twoim blogu firmowym w znacznym stopniu przyczyni się do poprawy pozycji w rankingach pozycjonowania.
2. Bądź oryginalny
Pamiętaj, że równie ważnym czynnikiem, co atrakcyjność treści jest jej innowacyjność i oryginalność. Nie możemy kopiować treści z internetu, ponieważ powielony artykuł może zaszkodzić Twojej pozycji w rankingach wyszukiwania lub sprawić, że roboty wyszukiwarek nie będą brały tych treści w ogóle pod uwagę. Pisanie oryginalnej treści buduje także Twoją markę oraz zaufanie wśród czytelników.
3. Miej szybką stronę
Szybki czas ładowania jest w Twoim interesie. Wolne ładowanie się strony sprawi, że stracisz potencjalnych klientów oraz może niekorzystnie wpłynąć na Twoją pozycję w rankingach wyszukiwania.
4. Zoptymalizuj obrazy na stronie
Obrazy na stronie mogą działać na Twoją korzyść, przyciągać czytelnika, ale mogą negatywnie wpłynąć na czas ładowania się strony. Ważne jest, żebyś pamiętał o optymalizacji obrazów, zmniejszając rozmiar pliku. Dobrym zwyczajem jest także użycie fraz kluczowych w tytule, opisie, podpisie obrazu.
5. Zwróć uwagę na nagłówki i formatowanie tekstu
Zwróć uwagę na formatowanie tekstu, podział na akapity, stosowanie punktorów, ogólnie pojętą przejrzystość tekstu. Dobrze podzielony tekst z wydzielonymi najważniejszymi fragmentami, np. zaznaczonymi kursywą, są bardziej czytelne i przyjazne dla odbiorcy. Pamiętaj także o użyciu odpowiednich akapitów, w których także możesz użyć fraz kluczowych. Nie przesadzaj z kolorem, udziwnianiem czcionek i nadmiarem zdjęć.
6. Stwórz atrakcyjny opis meta
Opis meta to małe okno, które daje szybki wgląd w zawartość strony internetowej. Poświęć chwilę na stworzenie atrakcyjnego opisu, który może zainteresować wielką grupę potencjalnych odbiorców i zwiększyć ruch na Twojej witrynie, co może przełożyć się na sukces sprzedażowy.
7. Pisz bloga firmowego
PIsz firmowego bloga, pełnego ciekawych, innowacyjnych treści, jak blog na SeoTulip. Pisanie bloga ma same zalety, ponieważ generuje on większy ruch na stronie, pozwala na użycie fraz kluczowych, poprawiać widoczność witryny, budować Twoją markę. Wszystkie te czynniki zachęcają do zwiększenia organicznego rankingu Twojej firmy.
8. Bądź czytelny
Pisząc treści staraj się używać prostego, czytelnego języka, który będzie zrozumiały dla Twojego odbiorcy. Jeśli już musisz się posłużyć jakimiś trudnymi, branżowymi terminami, zamieść na końca tekstu słowniczek pojęć, bądź wyjaśnij znaczenie danego słowa w toku artykułu.
9. Linkuj
Linkowanie wpływa pozytywnie na odbiór Twojej firmy, pokazujesz się dzięki temu jako człowiek wiarygodny, kompetentny i merytoryczny. Stosuj linki z wiarygodnych stron internetowych, napraw uszkodzone linki i nie korzystaj z nadmiernej ilości linków, bo może to nadmiernie rozpraszać Twojego odbiorcę.
10. Opracuj strategię badań słów kluczowych
Słowa kluczowe są niezbędnymi filarami, które określają, jakie są rankingi SEO. Dlatego badanie słów kluczowych wyznacza ramy dla Twojego rankingu organicznego. Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych ułatwiają sprawę, wybierając słowa kluczowe, aby kształtować treści.
Ważne!
Kiedy już zadbasz o swoje rankingi, nie zapomnij o stałym sprawdzaniu pozycji swojej strony w sieci dzięki SeoTulip.pl. Monitoruj stale swoją pozycję za pomocą SeoTulip, by móc w każdej chwili zareagować na spadek.